Kendra i Seth Sorensonowie nie mogą zaznać spokoju. Celebrant, Król Smoków, planuje odwet i zemstę. Wadzą mu smocze azyle, które nie są już przez niego postrzegane jako bezpieczne przystanie, a jako ograniczające wolność więzienia. Pora się wydostać i przejąć kontrolę nad światem! Czy rodzeństwu Sorensonów uda się stawić czoła nowemu niebezpieczeństwu? Jakich mocy będą musieli użyć, jaką siłą się wykazać i z czyjej pomocy skorzystać, by przeciwstawić się złym siłom? Jaką rolę w tej historii odegra Czarkamień?
UWAGI:
Stanowi kontynuację serii Baśniobór. U góry okł.: Baśniobór, nowe przygody. Faktyczna data wydania wdług serwisu e-ISBN: 2019. Oznaczenia odpowiedzialności: [>>] Brandon Mull ; ilustracje Brandon Dorman ; przełożył Rafał Lisowski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W poprzednim tomie przygód Kendrze i Sethowi udało się uratować Baśniobór przed Stowarzyszeniem Gwiazdy Wieczornej, które zamierzało zniszczyć zaczarowany rezerwat i przejąć władzę nad światem. Jednak Stowarzyszenie nie daje za wygraną. W Baśnioborze ukryto jeden z potężnych artefaktów pozwalających uwolnić najpotężniejsze demony z zaklętego więzienia. Dzieci, ich dziadkowie oraz trójka specjalistów od magii muszą temu zapobiec za wszelką cenę. Przed rokiem wróżki podzieliły się z Kendrą magiczną mocą - dlatego ona także staje się celem sił zła. Czy w porę nauczy się wykorzystywać niezwykły dar? I czy jej brat uwolni się od klątwy demona, który chce go pożreć? Stawką są losy całego świata.
Kendra i Seth zostają wysłani na dwa tygodnie do dziadka. I wcale nie są zadowoleni. Na przywitanie dostają mnóstwo przestróg. Dzieci nie mają pojęcia, że ten dziwny staruszek jest strażnikiem tajemniczego Baśnioboru. W pilnowanym przez niego lesie żyją ze sobą w zgodzie zachłanne trolle, figlarne satyry, zgryźliwe czarownice, psotne chochliki i zazdrosne wróżki. Rodzeństwo, zlekceważywszy zakazy dziadka, uwalnia groźne siły zła, którym teraz trzeba stawić czoło. By uratować rodzinę, Baśniobór, a może nawet cały świat, Kendra będzie musiała zdobyć się na to, czego obawia się najbardziej...
Tom 2
Gwiazda wieczorna wschodzi
W poprzednim tomie przygód Kendrze i Sethowi udało się uratować Baśniobór przed Stowarzyszeniem Gwiazdy Wieczornej, które zamierzało zniszczyć zaczarowany rezerwat i przejąć władzę nad światem. Jednak Stowarzyszenie nie daje za wygraną. W Baśnioborze ukryto jeden z potężnych artefaktów pozwalających uwolnić najpotężniejsze demony z zaklętego więzienia. Dzieci, ich dziadkowie oraz trójka specjalistów od magii muszą temu zapobiec za wszelką cenę. Przed rokiem wróżki podzieliły się z Kendrą magiczną mocą - dlatego ona także staje się celem sił zła. Czy w porę nauczy się wykorzystywać niezwykły dar? I czy jej brat uwolni się od klątwy demona, który chce go pożreć? Stawką są losy całego świata.
Tom 3
Plaga cieni Tyt. oryg.: "Fablehaven : Grip of the shadow plague".
W Baśnioborze trwają kolejne wakacje. Seth, wbrew woli dziadka, znów sprzedaje satyrom baterie. Wpada przy tym na ślad dziwnej plagi: istoty światła przemieniają się w stworzeniu ciemności. Opiekunowie lasu nie wiedzą, jak temu przeciwdziałać, i próbują odkryć przyczynę tajemniczego zjawiska. Tymczasem Kendra dołącza do Rycerzy Świtu i wraz z innymi członkami bractwa wyrusza z niebezpieczną misją: trzeba odnaleźć kolejny artefakt, zanim uda się to Stowarzyszeniu Gwiazdy Wieczornej. Czy Seth jeszcze raz uratuje Baśniobór? Czy Kendra sprosta czekającemu na ją zadaniu?
Tom 4
Tajemnice smoczego azylu Tyt. oryg.: "Secrets of the dragon sanctuary ".
Kolejne przygody całkiem zwykłego rodzeństwa w niezwykłym Baśnioborze! Stowarzyszenie Gwiazdy Wieczornej nie cofnie się przed niczym, żeby zdobyć wszystkie artefakty otwierające więzienie demonów. Zbliżają się święta Bożego Narodzenia. Choinka, prezenty i nareszcie wolne od szkoły! W tym roku Kendra i Seth z pewnością nie będą się nudzić podczas świątecznego obiadu z rodziną. Z Dziennika sekretów Pattona Burgessa Kendra dowiaduje się, gdzie został ukryty klucz do skarbca zawierającego kolejny artefakt. Aby go odnaleźć, Rycerze Świtu muszą dostać się do smoczego azylu - Gadziej Opoki - i pokonać wszystkie niebezpieczeństwa na drodze do Smoczej Świątyni. Przed rozpoczęciem wyprawy trzeba jednak zdobyć pierwszy róg jednorożca gorliwie strzeżony przez centaurów. Kto byłby gotów podjąć się tego zadania? Cóż, chyba nie ma zbyt wielu chętnych. Zaraz, zaraz, a gdzie znów podział się Seth? Porwanie, śmiertelnie groźna misja, sobowtór, zdrady. Jakie jeszcze wyzwania czekają bohaterskie rodzeństwo? Dowiesz się, jeśli tylko odważysz się przekroczyć bramę smoczego azylu!
Tom 5
Klucze do więzienia demonów Tyt. oryg.: "Keys to the demon prison ".
Dzięki Zzyzxowi, więzieniu demonów, w którym zamknięto niezliczone hordy najpotężniejszych istot ciemności, świat od tysiącleci był bezpieczny. Teraz jednak Sfinks, przywódca Stowarzyszenia Gwiazdy Wieczornej, jest od krok od zebrania wszystkich pięciu kluczy-artefaktów. Jeśli wiezienie zostanie otwarte, cała ziemia pogrąży się w chaosie. Kendra, Seth oraz Rycerze Świtu podejmują ostatnią, desperacką próbę pokrzyżowania planów wroga. Tym razem muszą podróżować po całym świecie, by uprzedzić Sfinksa, zdobyć brakujące artefakty i uratować kilkoro Wiecznych, których śmierć to warunek oswobodzenia demonów. Jeśli im się nie powiedzie, pozostanie już tylko rozpaczliwa konfrontacja z uwolnionymi bestiami na Bezbrzeżnej Wyspie. Jakich sprzymierzeńców znajdą Rycerze Świtu w decydującej walce o losy świata?
DOSTĘPNOŚĆ:
Zwrócona ale zarezerwowana. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dzięki Zzyzxowi, więzieniu demonów, w którym zamknięto niezliczone hordy najpotężniejszych istot ciemności, świat od tysiącleci był bezpieczny. Teraz jednak Sfinks, przywódca Stowarzyszenia Gwiazdy Wieczornej, jest od krok od zebrania wszystkich pięciu kluczy-artefaktów. Jeśli wiezienie zostanie otwarte, cała ziemia pogrąży się w chaosie. Kendra, Seth oraz Rycerze Świtu podejmują ostatnią, desperacką próbę pokrzyżowania planów wroga. Tym razem muszą podróżować po całym świecie, by uprzedzić Sfinksa, zdobyć brakujące artefakty i uratować kilkoro Wiecznych, których śmierć to warunek oswobodzenia demonów. Jeśli im się nie powiedzie, pozostanie już tylko rozpaczliwa konfrontacja z uwolnionymi bestiami na Bezbrzeżnej Wyspie. Jakich sprzymierzeńców znajdą Rycerze Świtu w decydującej walce o losy świata?
Kendra i Seth zostają wysłani na dwa tygodnie do dziadka. I wcale nie są zadowoleni. Na przywitanie dostają mnóstwo przestróg. Dzieci nie mają pojęcia, że ten dziwny staruszek jest strażnikiem tajemniczego Baśnioboru. W pilnowanym przez niego lesie żyją ze sobą w zgodzie zachłanne trolle, figlarne satyry, zgryźliwe czarownice, psotne chochliki i zazdrosne wróżki. Rodzeństwo, zlekceważywszy zakazy dziadka, uwalnia groźne siły zła, którym teraz trzeba stawić czoło. By uratować rodzinę, Baśniobór, a może nawet cały świat, Kendra będzie musiała zdobyć się na to, czego obawia się najbardziej...
Tom 2
Gwiazda wieczorna wschodzi
W poprzednim tomie przygód Kendrze i Sethowi udało się uratować Baśniobór przed Stowarzyszeniem Gwiazdy Wieczornej, które zamierzało zniszczyć zaczarowany rezerwat i przejąć władzę nad światem. Jednak Stowarzyszenie nie daje za wygraną. W Baśnioborze ukryto jeden z potężnych artefaktów pozwalających uwolnić najpotężniejsze demony z zaklętego więzienia. Dzieci, ich dziadkowie oraz trójka specjalistów od magii muszą temu zapobiec za wszelką cenę. Przed rokiem wróżki podzieliły się z Kendrą magiczną mocą - dlatego ona także staje się celem sił zła. Czy w porę nauczy się wykorzystywać niezwykły dar? I czy jej brat uwolni się od klątwy demona, który chce go pożreć? Stawką są losy całego świata.
Tom 3
Plaga cieni Tyt. oryg.: "Fablehaven : Grip of the shadow plague".
W Baśnioborze trwają kolejne wakacje. Seth, wbrew woli dziadka, znów sprzedaje satyrom baterie. Wpada przy tym na ślad dziwnej plagi: istoty światła przemieniają się w stworzeniu ciemności. Opiekunowie lasu nie wiedzą, jak temu przeciwdziałać, i próbują odkryć przyczynę tajemniczego zjawiska. Tymczasem Kendra dołącza do Rycerzy Świtu i wraz z innymi członkami bractwa wyrusza z niebezpieczną misją: trzeba odnaleźć kolejny artefakt, zanim uda się to Stowarzyszeniu Gwiazdy Wieczornej. Czy Seth jeszcze raz uratuje Baśniobór? Czy Kendra sprosta czekającemu na ją zadaniu?
Tom 4
Tajemnice smoczego azylu Tyt. oryg.: "Secrets of the dragon sanctuary ".
Kolejne przygody całkiem zwykłego rodzeństwa w niezwykłym Baśnioborze! Stowarzyszenie Gwiazdy Wieczornej nie cofnie się przed niczym, żeby zdobyć wszystkie artefakty otwierające więzienie demonów. Zbliżają się święta Bożego Narodzenia. Choinka, prezenty i nareszcie wolne od szkoły! W tym roku Kendra i Seth z pewnością nie będą się nudzić podczas świątecznego obiadu z rodziną. Z Dziennika sekretów Pattona Burgessa Kendra dowiaduje się, gdzie został ukryty klucz do skarbca zawierającego kolejny artefakt. Aby go odnaleźć, Rycerze Świtu muszą dostać się do smoczego azylu - Gadziej Opoki - i pokonać wszystkie niebezpieczeństwa na drodze do Smoczej Świątyni. Przed rozpoczęciem wyprawy trzeba jednak zdobyć pierwszy róg jednorożca gorliwie strzeżony przez centaurów. Kto byłby gotów podjąć się tego zadania? Cóż, chyba nie ma zbyt wielu chętnych. Zaraz, zaraz, a gdzie znów podział się Seth? Porwanie, śmiertelnie groźna misja, sobowtór, zdrady. Jakie jeszcze wyzwania czekają bohaterskie rodzeństwo? Dowiesz się, jeśli tylko odważysz się przekroczyć bramę smoczego azylu!
Tom 5
Klucze do więzienia demonów Tyt. oryg.: "Keys to the demon prison ".
Dzięki Zzyzxowi, więzieniu demonów, w którym zamknięto niezliczone hordy najpotężniejszych istot ciemności, świat od tysiącleci był bezpieczny. Teraz jednak Sfinks, przywódca Stowarzyszenia Gwiazdy Wieczornej, jest od krok od zebrania wszystkich pięciu kluczy-artefaktów. Jeśli wiezienie zostanie otwarte, cała ziemia pogrąży się w chaosie. Kendra, Seth oraz Rycerze Świtu podejmują ostatnią, desperacką próbę pokrzyżowania planów wroga. Tym razem muszą podróżować po całym świecie, by uprzedzić Sfinksa, zdobyć brakujące artefakty i uratować kilkoro Wiecznych, których śmierć to warunek oswobodzenia demonów. Jeśli im się nie powiedzie, pozostanie już tylko rozpaczliwa konfrontacja z uwolnionymi bestiami na Bezbrzeżnej Wyspie. Jakich sprzymierzeńców znajdą Rycerze Świtu w decydującej walce o losy świata?
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 010724 od dnia:2024-05-09 Przetrzymana, termin minął: 2024-06-17
Kolejne przygody całkiem zwykłego rodzeństwa w niezwykłym Baśnioborze! Stowarzyszenie Gwiazdy Wieczornej nie cofnie się przed niczym, żeby zdobyć wszystkie artefakty otwierające więzienie demonów. Zbliżają się święta Bożego Narodzenia. Choinka, prezenty i nareszcie wolne od szkoły! W tym roku Kendra i Seth z pewnością nie będą się nudzić podczas świątecznego obiadu z rodziną. Z Dziennika sekretów Pattona Burgessa Kendra dowiaduje się, gdzie został ukryty klucz do skarbca zawierającego kolejny artefakt. Aby go odnaleźć, Rycerze Świtu muszą dostać się do smoczego azylu - Gadziej Opoki - i pokonać wszystkie niebezpieczeństwa na drodze do Smoczej Świątyni. Przed rozpoczęciem wyprawy trzeba jednak zdobyć pierwszy róg jednorożca gorliwie strzeżony przez centaurów. Kto byłby gotów podjąć się tego zadania? Cóż, chyba nie ma zbyt wielu chętnych. Zaraz, zaraz, a gdzie znów podział się Seth? Porwanie, śmiertelnie groźna misja, sobowtór, zdrady. Jakie jeszcze wyzwania czekają bohaterskie rodzeństwo? Dowiesz się, jeśli tylko odważysz się przekroczyć bramę smoczego azylu!
Kendra i Seth zostają wysłani na dwa tygodnie do dziadka. I wcale nie są zadowoleni. Na przywitanie dostają mnóstwo przestróg. Dzieci nie mają pojęcia, że ten dziwny staruszek jest strażnikiem tajemniczego Baśnioboru. W pilnowanym przez niego lesie żyją ze sobą w zgodzie zachłanne trolle, figlarne satyry, zgryźliwe czarownice, psotne chochliki i zazdrosne wróżki. Rodzeństwo, zlekceważywszy zakazy dziadka, uwalnia groźne siły zła, którym teraz trzeba stawić czoło. By uratować rodzinę, Baśniobór, a może nawet cały świat, Kendra będzie musiała zdobyć się na to, czego obawia się najbardziej...
Tom 2
Gwiazda wieczorna wschodzi
W poprzednim tomie przygód Kendrze i Sethowi udało się uratować Baśniobór przed Stowarzyszeniem Gwiazdy Wieczornej, które zamierzało zniszczyć zaczarowany rezerwat i przejąć władzę nad światem. Jednak Stowarzyszenie nie daje za wygraną. W Baśnioborze ukryto jeden z potężnych artefaktów pozwalających uwolnić najpotężniejsze demony z zaklętego więzienia. Dzieci, ich dziadkowie oraz trójka specjalistów od magii muszą temu zapobiec za wszelką cenę. Przed rokiem wróżki podzieliły się z Kendrą magiczną mocą - dlatego ona także staje się celem sił zła. Czy w porę nauczy się wykorzystywać niezwykły dar? I czy jej brat uwolni się od klątwy demona, który chce go pożreć? Stawką są losy całego świata.
Tom 3
Plaga cieni Tyt. oryg.: "Fablehaven : Grip of the shadow plague".
W Baśnioborze trwają kolejne wakacje. Seth, wbrew woli dziadka, znów sprzedaje satyrom baterie. Wpada przy tym na ślad dziwnej plagi: istoty światła przemieniają się w stworzeniu ciemności. Opiekunowie lasu nie wiedzą, jak temu przeciwdziałać, i próbują odkryć przyczynę tajemniczego zjawiska. Tymczasem Kendra dołącza do Rycerzy Świtu i wraz z innymi członkami bractwa wyrusza z niebezpieczną misją: trzeba odnaleźć kolejny artefakt, zanim uda się to Stowarzyszeniu Gwiazdy Wieczornej. Czy Seth jeszcze raz uratuje Baśniobór? Czy Kendra sprosta czekającemu na ją zadaniu?
Tom 4
Tajemnice smoczego azylu Tyt. oryg.: "Secrets of the dragon sanctuary ".
Kolejne przygody całkiem zwykłego rodzeństwa w niezwykłym Baśnioborze! Stowarzyszenie Gwiazdy Wieczornej nie cofnie się przed niczym, żeby zdobyć wszystkie artefakty otwierające więzienie demonów. Zbliżają się święta Bożego Narodzenia. Choinka, prezenty i nareszcie wolne od szkoły! W tym roku Kendra i Seth z pewnością nie będą się nudzić podczas świątecznego obiadu z rodziną. Z Dziennika sekretów Pattona Burgessa Kendra dowiaduje się, gdzie został ukryty klucz do skarbca zawierającego kolejny artefakt. Aby go odnaleźć, Rycerze Świtu muszą dostać się do smoczego azylu - Gadziej Opoki - i pokonać wszystkie niebezpieczeństwa na drodze do Smoczej Świątyni. Przed rozpoczęciem wyprawy trzeba jednak zdobyć pierwszy róg jednorożca gorliwie strzeżony przez centaurów. Kto byłby gotów podjąć się tego zadania? Cóż, chyba nie ma zbyt wielu chętnych. Zaraz, zaraz, a gdzie znów podział się Seth? Porwanie, śmiertelnie groźna misja, sobowtór, zdrady. Jakie jeszcze wyzwania czekają bohaterskie rodzeństwo? Dowiesz się, jeśli tylko odważysz się przekroczyć bramę smoczego azylu!
Tom 5
Klucze do więzienia demonów Tyt. oryg.: "Keys to the demon prison ".
Dzięki Zzyzxowi, więzieniu demonów, w którym zamknięto niezliczone hordy najpotężniejszych istot ciemności, świat od tysiącleci był bezpieczny. Teraz jednak Sfinks, przywódca Stowarzyszenia Gwiazdy Wieczornej, jest od krok od zebrania wszystkich pięciu kluczy-artefaktów. Jeśli wiezienie zostanie otwarte, cała ziemia pogrąży się w chaosie. Kendra, Seth oraz Rycerze Świtu podejmują ostatnią, desperacką próbę pokrzyżowania planów wroga. Tym razem muszą podróżować po całym świecie, by uprzedzić Sfinksa, zdobyć brakujące artefakty i uratować kilkoro Wiecznych, których śmierć to warunek oswobodzenia demonów. Jeśli im się nie powiedzie, pozostanie już tylko rozpaczliwa konfrontacja z uwolnionymi bestiami na Bezbrzeżnej Wyspie. Jakich sprzymierzeńców znajdą Rycerze Świtu w decydującej walce o losy świata?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W trzecim tomie tej fantastycznej powieści Murakamiego poznajemy dalsze losy Aomame i Tengo rozgrywające się w niezwykłym świecie roku 1Q84. Ona ukrywa się przed zemstą członków sekty za zamordowanie Lidera, a on czuwa przy łóżku nieprzytomnego ojca w mieście kotów. Czy mściciele trafią na ślad Aomame? Czy Tengo rozwiąże zagadkę powietrznej poczwarki? Czy Tengo i Aomame wreszcie się spotkają? Czy wydostaną się ze świata Little People i dwóch księżyców, czy też na zawsze pozostaną w zaskakującej rzeczywistości powieści wewnątrz powieści stworzonej przez Tengo, jasnowidzącą piękność, Fukaeri? Autor w kolejnym tomie "1Q84" odpowiada na te pytania, a do dwóch przeplatających się wątków dołącza trzeci...
UWAGI:
Tyt. oryg.: "1Q84" 2009.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Murakami w mistrzowski sposób buduje fantastyczne postaci, równoległe światy, zaciera granice między rzeczywistością a literaturą. 1Q84 to opowiadana na przemian historia kobiety i mężczyzny, Aomame i Tengo, sensacyjna, chwilami wręcz przerażająca. Oboje w dzieciństwie dobrze się znali i wszystko wskazuje na to, że ich ścieżki znowu się skrzyżują. Ona jest instruktorką sztuk walki, masażystką, a po godzinach perfekcyjną morderczynią. On - wykładowcą matematyki, a w wolnych chwilach początkującym pisarzem i redaktorem. Aomame dostaje się do innej rzeczywistości... Ona i Tengo desperacko próbują się odnaleźć. Dlatego Aomame postanawia powrócić do normalnego świata, a gdy to się nie udaje, podejmuje decyzję o samobójstwie. Ma nadzieję, że w ten sposób porzuci drugą siebie żyjącą w roku 1Q84 i powróci do zwykłego roku 1984. W tym samym czasie Tengo postanawia, ze spróbuje żyć w świecie, w którym na niebie unoszą się dwa księżyce, bo wie, ze tylko tam może spotkać swoją Aomame...
UWAGI:
Na okł.: Jeśli nie rozumiesz bez tłumaczenia, to znaczy, że nie zrozumiesz, choćbym ci nie wiem ile tłumaczył.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Podobnie jak w "Kafce nad morzem" autor rozwija jednocześnie dwa wątki - rozdziały o numerach nieparzystych opowiadają historię kobiety imieniem Aomame, a rozdziały o numerach parzystych historię mężczyzny imieniem Tengo. Oboje w dzieciństwie się znali i wszystko wskazuje na to, że znów spotkają się dwadzieścia lat poźniej. Akcja rozgrywa się w roku 1984, więc, oczywiście, można znaleźć w niej kilka odwołań do powieści Orwella. Dominujące tematy to przemoc i okrucieństwo wobec kobiet oraz działalność sekt religijnych, przedstawionych jako organizacje fanatyczne i niebezpieczne. Wątek ten zdaje się do pewnego stopnia oparty na historii sekty Najwyższej Prawdy Aum, która w 1995 roku dokonała zamachu terrorystycznego w w tokijskim metrze. Autor buduje równoległe światy i wprowadza fantastyczne postaci, jak zawsze w mistrzowski sposób zaciera granice między rzeczywistością a literaturą.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "1Q84" 2009.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Tsukuru Tazaki ma trzydzieści sześć lat, jest kawalerem. Pochodzi z Nagoi, ale mieszka w Tokio, gdzie pracuje w firmie budującej dworce kolejowe. Szesnaście lat temu miał czworo bliskich przyjaciół, którzy na drugim roku studiów nagle i bez żadnych wyjaśnień zerwali z nim wszelkie stosunki. Tsukuru bardzo to przeżył, myślał nawet o samobójstwie. Teraz po latach postanawia ich odwiedzić, by odkryć, co naprawdę wydarzyło się w przeszłości. Najpierw wraca do rodzinnej Nagoi, a potem wybiera się w podróż do Finlandii. Jeden z krytyków napisał, że ta powieść to harmonijna mieszanka tajemniczości i fantastyki. Historia, na pozór realistyczna, przypomina nieco nastrojem Norwegian Wood. Miłośnicy Murakamiego znajdą tu znane elementy: podróż w poszukiwaniu własnej tożsamości, dowcipne dialogi, fascynujące opisy codzienności i nie całkiem wyjaśnione sekrety.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni